Kokkuvõte

ARENGUPORTFOOLIO KOOSTAMISE ANALÜÜS

Ma kirjeldaks oma arenguportfoolio koostamise protsessi kui vaikselt nokitsemist. Mind valdasid erinevad emotsioonid, tundsin nii rõõmu kui ka frustratsiooni. Märkasin aga endas kindlustunnet juba enne arenguportfoolio koostamist, toetudes oma omandatud teadmistele ja praktilisele tegevusele. Ei lasknud heidutada, kui ülesande püstitus tundus algul segane. Olen olnud pidevalt arusaamal, et ei tea ega oska ikkagi midagi. Arenguportfooliot koostamise käigus mõistsin, et see ei vasta tõele ning tundsin eduelamust ja tunnustasin end oma saavutuste üle. Ülesannete lahendamine kajastas hästi kolme aasta jooksul omandatud teadmisi ja oskusi. Küll aga sattusin vahepeal suurde segadusse ning mõtlesin olukorda aina hullemaks. Sellest üle saamiseks leidsin kaks lähenemist: esiteks võtsin pausi ja keskendusin mõnele teisele ülesandele, mis aitas mõtteid värskendada. Teiseks jagasin oma mõtteid kursusekaaslasega, kes küll ei andnud mulle otsest vastust, kuid aitas mul olukorda teisest perspektiivist näha. Tänu planeerimisele oli mul piisavalt aega kõigeks vajalikuks: info otsimiseks, allikate lugemiseks, ülesannete koostamiseks ning nende täiustamiseks ja vormistamiseks. Muidugi ei kulgenud protsess lineaarselt, vaid kaootiliselt edasi-tagasi liikudes. Analüüsides arenguportfoolio koostamise protsessi, ei oska ma välja tuua midagi, mida oleksin teisiti teinud. Ma planeerisin ette, võtsin arvesse ootamatuid olukordi, alustasin ja jätkasin sealt, kus parasjagu tahtsin, ning leidsin aega oma varasemate tööde ülevaatamiseks nagu ühele ennastjuhtivale õppijale peaks olema omane. Läbi identiteedi analüüside sain enda kohta parema arusaamise ning tunnen end täiskasvanuhariduse valdkonnas tugevamalt kui kolm aastat tagasi.

Hea lugeja, tänan, et lugesid minu arenguportfooliot. Loodan siiralt said selle kaudu aimduse, kes olen mina andragoogina, täiskasvanute koolitajana ja õppijana ning leidsid ehk isegi inspiratsiooni. 

Kaunist kevadet! 🌞

 

– Geily Nurmeots

Andragoog ja täiskasvanute koolitaja

Segaduses toimub õppimine – sõna otseses mõttes

Minu TOP 10 soovitust arenguportfoolio koostamiseks:

  1. Aja- ja tegevuskava ei ole mõtet enne koostada, kui pole põhjalikult tutvunud ülesannete sisuga. See aitab hinnata eeldatavat mahtu, kuid arvesta kohe, et iga ülesande lahendamisele kulub alati oodatust pikem aega. Sama kehtib allikate lugemise ja nende läbi töötamise kohta.
  2. Kui oled selle etapi läbinud, siis koosta omale aja- ja tegevuskava. 
  3. Mõtle välja süsteem, mis sind toetab (kaustad, mustandid, märkmed jne).
  4. Alusta ja jätka täpselt sealt, kust parasjagu meeldib. Ei pea alustama kontseptsioonist, ei pea tegema järjest ja korraga, ei pea esimesena pead murdma keerulisema ülesandega. Täpselt nii nagu heaks arvad.
  5. Kui takerdud mõnes ülesandes, tee sellest paus ning alusta või jätka teisega. Tihti juhtub sedasi, et ühte ülesannet lahendades, saad idee hoopis teisele.
  6. Suhtle oma kursusekaaslastega, toetuge üksteisele. Isegi teisele vingumine võib viia sihini, eriti ideede genereerimise eesmärgil. Ära jää oma murega üksi.
  7. Ideaalis jäta varuga aega, et pärast pausi iga ülesanne värske peaga läbi lugeda, et saaksid teha täiendusi ning vormistada.
  8. Pööra tähelepanu viidete korrektsusele nii teksti sees kui ka lõpus. 
  9. Varu aega e-keskkonna disainimisele. See võtab kindlasti oodatust kauem aega.
  10. Ole enda vastu lahke, usalda protsessi, märka oma edusamme ja pane need ka kirja. 💜